17 - 20 september 2021.jpg

Gecombineerde Leefstijl Interventie COOL

Heb je overgewicht of obesitas en wil je duurzaam afvallen door je leefstijl te verbeteren? 

Krijg gratis coaching bij R.UIT via de Gecombineerde Leefstijl Interventie COOL (GLI COOL). In de meeste gevallen wordt het namelijk voor 100% vergoed vanuit de basis verzekering en gaat niet ten kosten van je eigen risico. 

 

GLI COOL is een erkende interventie voor volwassenen die willen afvallen. Je krijgt hulp van een gekwalificeerde R.UIT COOL leefstijl coach en wordt 24 maanden begeleid. Het is géén (crash)dieet of een tijdelijk iets!

Je komt in aanmerking voor de vergoeding voor het programma als je:

  • Overgewicht hebt (BMI tussen 25 en 30) én een verhoogd risico op (chronische) ziektes zoals diabetes, artrose, slaapapneu of hart- en vaatziekten

  • Ernstig overgewicht hebt (BMI hoger dan 30) 

 

Wat moet je doen?

Neem contact op met de R.UIT COOL leefstijl coach via dit contact formulier en plan een intake in. Vraag een verwijsbrief bij jouw huisarts aan voor GLI COOL en neem deze mee naar de intake. Je ontvangt van de R.UIT COOL leefstijl coach een intake formulier met vragen via de mail. Deze vul je voorafgaand aan de intake in. R.UIT helpt je graag om af te vallen zodat jij je fitter, gezonder en gelukkiger voelt. 

 

Wanneer je het COOL traject volgt kun je bij R.UIT een ondersteunend traject volgen om gemakkelijker meer te kunnen bewegen en sporten. Je vindt hier alle informatie over dit ondersteunende traject COOL BEWEEGT. 

74 - 20 september 2021.jpg

Programma

De Gecombineerde Leefstijl Interventie COOL betreft een periode van 24 maanden:

 

De basisfase van de eerste acht maanden bestaat uit: 

• een intake (45- 60 minuten)

• 8 groepssessies (elk 90 minuten)

•4 individuele afspraken (30 minuten)

•een eindgesprek (30 minuten)

 

De onderhoudsfase van de daarop volgende 16 maanden bestaat uit: 

• 8 groepssessies (elk 90 minuten)

• 4 individuele afspraken (30 minuten)

• een eindgesprek (30 minuten)

 

Er komen verschillende thema’s aan bod zoals voeding, bewegen, ontspannen, slapen en zelfmanagement. Het is zowel informatief als praktisch. Door ‘kleine’ aanpassingen, een eigen motivatie, gedragsveranderingen en een positieve mindset leer je ongezondere gewoontes om te zetten in gezondere gewoontes. Je leert zelf een bewuste en gezonde keuze te maken op basis van wat bij je past. Dit heeft een positieve verandering tot gevolg op bijvoorbeeld jouw kwaliteit van leven, gewicht, vet percentage, middelomtrek,  bloedsuikerspiegel en/of cholesterol. 

 

Ieder kwartaal starten één tot drie groepen van maximaal 12 personen per groep. Je kunt jouw voorkeursdagen- en tijden doorgeven tijdens de intake. 

 
 

Basisprogramma

Groepsbijeenkomst 

Inhoud

1.

Kleine aanpassingen, groot effect

Inzicht in gedrag en verandering

Passende kleine acties die leiden tot succes

2.

Lekker eten geeft structuur

Gezonde voeding (voedingswaarde, variatie, portiegrootte, regelmaat en mindful eten)

3.

Weet wat je beweegt

Over bewegen en sporten

Het doen van oefeningen 

Trainingsprincipes bij afvallen en conditie opbouwen

4.

Slaap je gezonder

Wat slapen te maken heeft met een gezonde leefstijl

Stress management en ontspanningsoefeningen

5.

Gezond leven is plannen 

Tijd- en zelf management

Zelfregulatie strategieën 

6.

Maak je acties succesvol

 Hoe om te gaan met verleidingen

 Inzicht in valkuilen

Terugval preventie

7.

Hoe gezond is jouw weekend

Vasthouden van het gezonde leefpatroon in uitzonderingssituaties (feestjes, uiteten, verjaardag)

8.

Hoe blijf ik in beweging

Langdurig voortzetten van nieuwe leefstijl gewoontes

Wat gaat goed

Onderhoudsprogramma

 

Groepsbijeenkomst 

Inhoud

9.

Stel doelen die je kan halen

Doelen stellen en acties nog concreter formuleren

10.

Beweging, waar zit je kans?

Welke letterlijke stappen heb je al gezet en waar zitten kansen voor verbetering

11.

Voeding

Etiketten lezen

Gezondheidsclaims interpreteren 

Marketing doorzien

12.

Energie huishouding

Energie gevers en nemers

Goed voor jezelf leren zorgen

13.

Timemanagement 

Overzicht creëren in alle taken

Keuzes maken en prioriteiten stellen

14.

Succesvolle veranderingen

Plan van aanpak

Inzet persoonlijke kwaliteiten

15.

Informatie overload

''Infobesitas'', omgaan met gezondheid hypes

Betrouwbare bronnen van informatie

16.

Op eigen voet verder - blijf R.UIT gaan

Steun zoeken

Persoonlijke kracht

COOL BEWEEGT

Volg jij bij R.UIT het COOL traject en mis je een stok achter de deur om te bewegen en/ of sporten dan is COOL BEWEEGT wat voor jou. 

 

Naast de dagelijkse reguliere groepslessen en vrij sport moment kun je ook komen sporten op speciale momenten waarop alleen COOL deelnemers kunnen komen (vrij) sporten. De doelen zijn specifiek gericht op afvallen en conditie opbouwen. Er wordt altijd rekening gehouden met lichamelijke klachten. 

 

Bekijk ons lesrooster voor alle COOL BEWEEGT momenten. Je kunt als nieuw lid hier een account aanmaken en een proefabonnement aanschaffen. Je krijgt dan 30 punten voor €20,00 (een groepsles is 10 punten en vrij sporten is 6 punten voor 75 minuten). 

 
Contactformulier GLI COOL

Dankjewel! We nemen zo snel mogelijk contact met je op. 

 

Ervaringen van deelnemers

print RUIT_Tekengebied 1.png

Ervaringen van deelnemers

IREEN

“In juli 2020 ben ik gestart met het COOL traject. Ik ben erg enthousiast, heb mijn leefstijl weten om te gooien waardoor ik veel beter in mijn vel zit! Natuurlijk is het nog vaak moeilijk, maar door de bijeenkomsten en goede begeleiding van Kylie lukt het mij prima!” ​